Chef Club Cilinarry Challenge 2018

16.12.2018

Zdravím, všechny lidi, kteří můj blog sledují. Doufám, že jste již všichni řádně připraveni na vánoce. Já jsem totiž nestihl vůbec nic a předtím než zveřejním mé tradiční i netradiční vánoční menu, bych se rád rozpovídal o mé účasti v soutěži Chef Club Culinarry Challenge 2018. 

Upřímně do soutěže jsem se přihlásil hlavně ze zvědavosti, ne že bych měl své práce málo. Nikdy předtím jsem totiž nezávodil a ani nijak neprezentoval své jídlo veřejně (restaurace nepočítám). Zadáním pro soutěž bylo 100let republiky, takže jsme dostali podmínkou typicky české suroviny. Pro předkrm to musel být pstruh a pro hlavní chod kachní prso, přičemž se 1 chod musel vejít do 300,- Kč. Já jsem jako předkrm zvolil mousse ze pstruha, kterého jsem marinoval ve slivovici společně s divokými bylinkami od wibergu. Tento předkrm jsem již totiž viděl kdysi předtím v podání Lukáše Křepčíka, který měl tedy místo pstruha žraloka a marinoval jej v calvadosu. Upřímně by, jsem byl zcela radši kdyby suroviny byli obráceně, tedy kachní prso jako předkrm a pstruh jako hlavní. Na předkrm ze pstruha mne opravdu moc variací nenapadalo. Hlavní chod se nesl již v duchu použité slivovice. Tedy kachní prso plněné sušenými švestkami, které jsem nechal vyležet ve slivovici a jako přílohu jsem zvolil bramborové pyré s cibulí, do kterých jsem jej taktéž servíroval. Jako omáčka byl demi-glace společně s malinovým extraktem a malinovým octem.

Toto jsem si samozřejmě vyzkoušel vše doma při psaní receptu a kalkulaci, kde mi vše bylo schváleno. Nicméně si myslím, že názor mé rodiny nebyl úplně objektivní. Jakmile bylo vše vytvořeno nafoceno a vykalkulováno zaslal jsem tento pokrm do soutěže. Asi po dvou týdnech se mi ozval chef club, že jsem postoupil do finále v Praze. V ten moment jsem, byl na sebe docela dost pyšný ale tento stav bohužel, netrval moc dlouho. Protože po 3 dnech chef club zveřejnil některé fotky receptu od ostatních finalistů a nastal ten pravý stres, že to není dost dobré, měl bych to zabalit a jiné podobné myšlenky. Nicméně zvědavost a chuť něco předvést vyhrála a já se vydal do Prahy. Popisovat vám celou organizaci a postupy jak vše v Praze bylo a probíhalo je zdlouhavé, takže to vezmu tou zkrácenou verzi. Prostě jsem to posral (promiňte mi ten výraz). Ale jinak to asi vyjádřit nedokážu. Chef club sice vyhlásil jen první 3 pozice z nás deseti finalistů, ale já jsem zjistil, že pokud by vyhlásily všechny byl bych někde až na 8,9 či 10 místě.

Nebudu vám říkat, že mne to samozřejmě zklamalo ale teď s menším odstupem času jsem rád, že jsem se přihlásil a dopadl tak jak dopadl. Nyní totiž vím, že mne čeká ještě hodně, hodně práce abych se vyrovnal těm nejlepším v ČR. Každopádně já se tak jednoduše nevzdávám. A možná již příští rok zkusím nějakou další soutěž. A jelikož jsem tak trochu ve skluzu tak až během příštího týdne zveřejním své vánoční menu. Tudíž nezapomeňte sledovat můj blog a taktéž instagram. Mějte se fanfárově a přeji vám všem hezké prožití vánočních svátku.

Jestli mne ještě nesledujete na instagramu, klikněte zde:

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky